poniedziałek, 21 sierpnia 2017

NGC 7000 Ameryka Północna

Do obiektu podszedłem już 2 raz a czas na niego poświęcony wykorzystałem na dopalenie klatek. Ciągle u mnie obróbka leży jest to dość trudny obiekt a ilość wersji pliku finalnego spędza mi sen z powiek. Mgławica ta leży w Łabędziu w pobliżu gwiazdy Deneb i w obiektywie Jupiter 21M 200/4 łapie się w kadrze wraz z Deneb. Nadaje to urokowi zdjęciu jednak nadal coś mi nie pasuje. Ilość gwiazd ponad miejscem gdzie przesłaniają je obłoki pyłu nadal jest dla mnie wręcz szumem. Jasnym jest że rejon ten obfituje w olbrzymią ilość gwiazd. Czy serio tak ma to wyglądać? 




Poniżej przedstawiam dwa różne style obróbki materiału.Pierwszy to crop z stacka na samą mgławicę a drugi pełny stack.

Materiał nie jest do końca idealny gdyż zaparowało mi obiektyw w czasie sesji. Na materiał składa się 20 klatek po 1 minucie na ISO 800 oraz 10 klatek po 4 minuty na ISO 1600.

Do tego każda klatka miała dopalonego Darka.

5x240s ISO 1600 F/4

20x60s ISO800 F/4 i 10x240s ISO 1600 f/4

 W planach mam dozbieranie materiału do zdjęcia :) Wynikowo chce osiągnąć 3 godziny materiału. Jest trochę pracy a o wszystkim będę was informował :)

Jeszcze na koniec zobaczcie jaka droga jest od surowej klatki poprzez stack i zdjęcie wynikowe. Nikt nie mówił że astrofotografia jest łatwa :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz