niedziela, 23 lipca 2017

Trochę o mnie i co dalej??? Plany na przyszłość

Witajcie. Postanowiłem założyć bloga o astronomii z wielu powodów. Dzisiejszy świat jest bardzo rozbudowany i w każdej dziedzinie możemy spełniać swoje pasje. Od wielu wielu lat interesuje się astronomią. Mam za sobą kilka już sprzętów obserwacyjnych od zwykłej zabawkowej lunetki po potwory 14 calowe. Obecnie nie posiadam już żadnego z nich. Mieszkam w wieżowcu a w mieście warunki do uprawiania tego świetnego hobby mocno są ograniczone. Dlatego od kilku już lat z powodzeniem prowadzę funpage na portalu społecznościowym Facebooka.
Można mnie znaleźć pod adresem




Astronomia jest niestety hobby które wymaga od nas cierpliwości a także poświęceń. Przez wiele lat drogi pośród gwiazd wiem że warto zaczepić się pewnej przystani i tą przystań pielęgnować a także ją rozwijać. Ja swoje szczęście znalazłem w popularyzacji astronomii. Od jakiegoś czasu moja działalność jest samotna gdyż walka o obserwatorium w moim rodzimym mieście zakończyła się wielką klapą. Jednak wiem że jest naprawdę wielu ludzi zarówno w moim mieście jak i wśród moich czytelników którzy pamiętają swoje pierwsze obserwacje przez teleskopy. Ten pierwszy efekt WOW mówi naprawdę wiele jeśli chodzi o późniejszego bakcyla. Mój bakcyl trwa do dziś i czuję że moje powołanie w tym tkwi w przekazywaniu swojej wiedzy wam.

Od zawsze byłem samoukiem i szedłem w te strony które już wszyscy dawno odkryli jako samotny jeździec. Gdy inni prowadzili teleskopy na montażach za kilka tysięcy ja żmudnie przesywałem plastikową wskazówkę zegara na swoim manualnym koziołku do długo czasowej fotografii







Proste konstrukcje bywają bardzo satysfakcjonujące. Godziny żmudnej pracy i końcowy rezultat zrobił na mnie duże wrażenie ale jednak to temat na osobny post.








Czemu zdecydowałem się założyć posta??? Strona FunPage przestanie mi wystarczać i ja to wiem. Szukając jakiejś informacji wsród gąszcza postów i komentarzy często się sam gubię... Sens mają tylko posty tzw u góry. Blog pozwoli mi to bardziej kontrolować a także przyglądać się najbardziej aktywnym użytkownikom. 

Pojawią się nowe sekcje oparte na jak najprostszym wytłumaczeniu zagadnień astronomii. 

Publikowane będą zdjęcia z objaśnieniami. Każde zdjęcie posiada swoją historię a jego powstanie to żmudna praca od momentu wyjścia z domu do chwili jego opublikowania dlatego powstanie osobny dział na temat zdjęć i astrofotografii

Pojawi się sekcja filmowa na której będą wprowadzane filmy instruktażowe a także live streamy z najważniejszych eventów astronomicznych

Pojawi się sekcja miesięczna z najważniejszymi wydarzeniami na niebie. Dzięki niej już nigdy nie przegapicie najciekawszych wydarzń

Pojawi się sekcja ciekawostek wychwytywanych z internetu z tematyki astronomicznej. Nie bądźmy z tyłu. Idźmy z duchem nowoczesności

Czeka NAS dużo pracy. Wiem że zadania postawione przed samym sobą stanowią nie lada wyzwanie Wierzę że nie jestem w tym sam a WY czytelnicy będziecie ze mną razem w tej wspaniałej podróży po świecie Astronomii Amatorskiej

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz