poniedziałek, 14 sierpnia 2017

Astrofoto Pod Ciemnym Niebem



Przygotowywałem się na ten dzień od paru dni jako że Księżyc wschodził około 23:30 postanowiłem maksymalnie wykorzystać dwie godziny na testy Star Adventurera pod ciemnym wiejskim niebem.
Miało być pięknie jednak w ostatniej chwili zmieniłem zdanie i udałem się bliżej miasta ale ciemność była zachowana. Całość sesji astrofotograficznej oparłem na okolicach łabędzia.


Wiem że to początek tekstu  jednak na wstępie dodam że astrofotografia to jedna z najtrudniejszych dziedzin fotografii o ile nie najtrudniejsza. Zbieranie mozolne światła na kilku klatkach późniejsza obróbka... strasznie czasochłonne...

Czasu starczyło na wykonanie po 5 zdjęć Light Frame na 300 sekundach naświetlania.
Jedno to okolica Łabędzia z Drogą Mleczną na 18 mm a drugie to ten sam rejon ale na 55 mm

Materiał uzupełniłem serią darków które użyłem w stackowaniu zdjęć.



5x300s Light + 5x 300s Dark ISO 1600 F5.6 CANON 350D NA 55 MM + SKY WATCHER STAR ADVENTURER



5x300s Light + 5x 300s Dark ISO 1600 F5.6 CANON 350D NA 18 MM + SKY WATCHER STAR ADVENTURER
Możecie mnie karać a także dawać repremendy. Ale pamiętacie swoje pierwsze astrofotki???

Uwierzcie że tak wspaniałej drogi mlecznej nie udało mi się nigdy zrobić!!!!
 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz