piątek, 4 sierpnia 2017

Droga Mleczna przez chmury

4.08.2017 22:00

Mimo pochmurnego nieba wybrałem się na obserwacje a raczej sesje fotograficzną. Celem była próba sprawdzenia ustawienia montażu Star Adventurer na biegun z użyciem aplikacji Polar Finder którą zakupiłem w Google Play na telefon. Około 22:00 kiedy widoczność Polaris poprawiła się na tyle by móc zacząć pracę szybko osiągnąłem swój cel.
Dzisiaj świecił bardzo jasny Księżyc który nad południowym niebie tworzył dość dużą poświatę. Skierowałem aparat w zenit w pobliże gwiazdy Deneb gdzie chmury stworzyły swego rodzaju wolną lukę i stworzyły szanse na próbę 4 minutowej ekspozycji :) Wykadrowałem aparat, uruchomiłem montaż na prędkość gwiazdową, czas ekspozycji ustawiłem na 5 minut co  daje równe 300 sekund na przysłonie F3,5 i wartość ISO 800. Ogniskowa wykonania zdjęcia to 18 mm



Efektem jest niezwykłe zdjęcie nieporuszonych gwiazd oraz majestatycznych chmur które w swojej ścieżce między gwiazdami utworzyły wspaniałe smugi. Astrofotografia to nie tylko wspaniałe ujęcia  galaktyk oraz gwiazd. To też aspekt artystyczny i przewidywalność efektów jakie chcemy osiągnąć.
Obraz uzyskany na zdjęciu wynikowym był całkowicie zamierzony. Delikatnie widać mgławicę Ameryka Północna w centrum kadru. Zasięg gwiazdowy to 11 Mag .

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz