piątek, 4 sierpnia 2017

Star Adventurer - Pierwsze Światło !!!

Od tego artykułu wszystko się zaczyna. Najnowsza seria poświęcona Astrofotografii szerokich kadrów. Wczoraj dostałem w swoje łapy Sky Watcher Star Adventurer. czyli mobilną platformę do astrofotografii. Od lat posługiwałem się Koziołkiem własnej roboty który podążał za gwiazdami dzięki napędowi ręcznemu. Zbudowany był na zasadzie Fastrona 2 autorstwa Janusza Willanda


Jak zbudować???
Niebanalny pomysł , wspaniałe efekty


Przez kilka lat próbowałem tym montażem róznych efektów. Do dzisiaj poprowadziłem maksymalnie 120 sekundową ekspozycję zaledwie 6 razy...Cel postawiłem sobie jeden. Montaż który będę mógł zabrać wszędzie i nie będę musiał nad nim godzinami ślęczeć aby uzyskać efekty. I oto trafiłem na
montaż Sky Watcher Star Adventurer

Uzbrojony Star Adventurer
Montaż jest lekki i zgrabny. Do połączenia z statywem wykorzystałem wykonaną przez sklep Astrokrak przejściówkę na statyw teodolitowy. Całość wygląda schludnie profesjonalnie. Wszystko ładnie piękne. Baterie naładowane. Pogoda zaczyna się poprawiać. Mimo jasno świecącego Księżyca postanowiłem wybrać się na testy.

Wybrałem oddaloną o 10 km od miasta miejscówkę a jako cel obrałem okolice zenitu. Niestety jeszcze nie posiadam głowicy kulowej do aparatu dlatego celowanie aparatem w nieboskłon było utrudnione ale nie niemożliwe

Star Adventurer gotowy do akcji
Szybkie ustawienie na polarną. Naprawdę bardzo szybkie. Nie przekłuwałem do tego wielkiej uwagi z powodu może adrenaliny a może braku czasu. Na Canona 350D założyłem kitowy obiektyw 18-55 zdjęcia były robione na ogniskowej 55 mm przy ISO 800 a także różnych czasach:) Wszystko macie w podpisach zdjęć. Zdjęcia to pojedyncze klatki z sesji z 3.08.2017. Jeden Stack 20 x 2 minuty

OKOLICE ANDROMEDY ISO 800 T 300S F5,6 SWA + CANON 350D KIT 18/55
Pierwsze światło poszło standardowo na okolice Andromedy. Mimo iż bardzo nisko nad horyzontem nie mogłem się powstrzymać. Jedna klatka strzelona. Szału nie ma ale jak widać montaż dał sobie  świetnie radę z poprowadzeniem zestawu :)

OKOLICA DENEB STACK 20 X 120 S PROWADZONE NA SWA + CANON 350D 18/55

Stackowany materiał też zrobił na mnie świetne wrażenie. Przez 40 minut naświetlania kadr nie zmienił ułożenia a każde z zdjęć było identyczne. Pomimo bardzo jasnego Księżyca zdołały wyjść fragmenty mgławicy Ameryka Północna .

Test uznaje za udany jednak wiem że prawdziwy pazur głowica pokaże pod ciemnym niebem w bezksiężycową noc. Na koniec postanowiłem zrobić ekspozycję z elektrownią wiatrową znajdującą się tuż obok miejsca rozłożenia sprzętu. Zestaw jak najbardziej mobilny i co najważniejsze działa :)

ELEKTROWNIA WIATROWA...W TLE WIELKI WÓZ 240 SEKUND NA STAR ADVENTURER + CANON 350D 18/55


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz