czwartek, 21 września 2017

SW 80/400 Sky Watcher Refraktor

Można powiedzieć że w końcu nadszedł ten dzień. Po kilkunastu latach zabawy z astronomią i poznawaniu wielu rodzajów sprzętów nadszedł dzień gdzie mam swój docelowy zestaw a jego ostatnie ogniwo właśnie dotarło w moje łapska





Teleskop od firmy Sky Watcher jest refraktorem. Znaczy to iż nie jak w reflektorach odbija światło od zwierciadła skupia je przez serie soczewek które w końcu docierają do naszego oka za wyciągiem okularowym. Zdecydowałem się na ten lekki teleskop z wielu powodów. Chcę zacząć bawić się w astrofotografię i wiem że ta maszynka mi to pozwoli. Na końcu znajduje się wyciąg okularowy z gwintem T2 co pozwala za pomoćą przejściówki podłączyć moją lustrzankę


Dzięki specjalnemu przedłużeniu wyciągu jest to bardzo solidne mocowanie. Długo myślałem nad tym jak najmniej posadzić na Star Adventurerze aby wyważenie zestawu było na tyle solidne by prowadzenie działało bezbłędnie. W finalnej wersji zdecydowałem się na zrezygnowanie z przeciwwagi i użycie samego dovetaila do zamocowania refraktora. 




Połączenie jest sztywne jednak wszystko okaże się w praktyce w terenie gdyż refraktor zamocowany został na solidnym co prawda złączu z głowicy fotograficznej jednak jego sztywność zweryfikują obserwacje wizualne i co najważniejsze fotograficzne. Całość siedząca na Star Adventurer waży 3,2 kg co jest świetnym wynikiem biorąc pod uwagę że zestaw z obiektywem Jupitera waży 3,7 kg. 

Na koniec ukaże wam dwa zdjęcia próbne po zamocowaniu aparatu. Myślę że kolorystyka jest ok. Ostrości zbyt dokładnie nie ustawiałem.

SW 80/400 F/5 ISO 200


 Jeśli pogoda pozwoli pierwsze światło już w weekend. I może pierwsze astrozdjęcia :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz